Vijf interessante targeting opties

In Facebook’s advertentiebeheer kun je oneindig veel doelgroepen samenstellen. Maar welke doelgroepen werken nu voor bijna iedereen?

Vergelijkbare doelgroepen

Heb je al een tijdje je pixel code geïnstalleerd op je website en lopen je advertenties naar behoren? Dan is er een mogelijkheid om die waardevolle informatie te gaan gebruiken. Hoe? Door het targeten op vergelijkbare doelgroepen. Met deze vergelijkbare doelgroepen (lookalike audiences) verzamelt Facebook gebruikers die overeenkomen met de huidige doelgroep. Heel nuttig! Test bijvoorbeeld eens onderstaande doelgroepen:

  • Vergelijkbare doelgroep van je websitebezoekers
  • Vergelijkbare doelgroep van je pagina fans
  • Vergelijkbare doelgroep van mensen die weleens een aankoop hebben gedaan
  • Of een vergelijkbare doelgroep van mensen die ingeschreven staan in je mailinglist

 

 

 

 

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *